Saturday 28 April 2012

Dior Summer 2012 "Croisette"

***
Photobucket Photobucket

Zo, ik zit blijkbaar in mijn Dior-periode, haha! Maar goed, ik wou dus een paar gedachten over de zomercollectie van Dior delen. Ik was hééééél erg benieuwd naar deze collectie, vooral naar 1-Couleur Eye Glosses omdat ik nog altijd opzoek ben naar de vervanging van mijn geliefde Clinique Quick Eyes Cream Shadows (al ben ik op zich blij met Urban Decay Primer Potion in Sin). 1-Couleur Eye Glosses zijn verkrijgbaar in vier kleuren:

- #750 Sunset - licht koraal-roze met roze shimmer
- #020 Seashell - parelmoer-wit met zilveren shimmer
- #560 Tan - donker-beige met gouden shimmer
- #240 Azur - baby-blauw met zilveren shimmer

Photobucket

Photobucket
van links naar rechts: Sunset, Seashell, Tan, Azur.

Mijn bezwaar tegen deze creme-oogschaduwen is dat hun shimmer echt te groot is, het lijkt wel glitter! Dat is ook de eerste wat opvalt op de swatches. Dat kan je toch ook niet "glossy" noemen? Lakleer is glossy, Urban Decay Lip Love's zijn glossy, maar heel veel shimmer is niet gelijk aan glossy. Ten tweede is het te transparant voor mijn smaak, alleen "Tan" heeft een goede, gelijkmatige dekking, en blijft lang zitten, maar die vind ik weer te donker ^____-
En nu op naar de lakjes! Voor deze zomer heeft Dior twee nieuwe kleuren uitgebracht:
- #401 Saint Tropez -turquoise
- #231 Bikini - koraal-oranje

 Photobucket Photobucket
van links naar rechts: Saint-Tropez en Bikini

Mijn eerste gedachte toen ik "Saint-Tropez" zag was: "Heeey, Nouvelle Vague!" Het  lijkt inderdaad superveel op Chanel 2010 cult-classic, alleen "Saint-Tropez" is wat donkerder, blauwer en heeft geen shimmer.Ik vind de finish van "Saint-Tropez" wel mooier: super-glanzend en zonder strepen (Yep, dit heet nou "gloss" ;)) De kwastjes van Dior Vernis vind ik sowieso beter dan die van Chanel, één laagje is al genoeg voor de volledige dekking, maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk.
"Bikini" heeft ook een dupe bij Chanel - het lijkt verdacht veel op "Orange Fizz", de laatste is ietsje lichter en meer oranje.

Photobucket
van links naar rechts: Dior #401 Saint-Tropez, Dior #231 Bikini, Chanel #527 Nouvelle Vague, Chanel #307 Orange Fizz

Final thoughts: Dior Croisette lijkt een hele evenwichtige collectie met de doordachte knalkleuren special voor de zomer, alleen ik heb een beetje het gevoel dat ik het al allemaal eerder heb gezie, het is niet echt origineel. Beetje jammer, de Electric Tropics collectie van vorig jaar was eigenlijk veel leuker.

2 comments:

Followers

Follow Tasteless...
My Wishlist
Photobucket