Friday 8 October 2010

Tom Ford Private Blend: Tobacco Vanille

***

Tom Ford Private Blend
Tobacco Vanille
A modern take on an old world men’s club. A smooth Oriental, TOBACCO VANILLE opens immediately with opulent essences of Tobacco Leaf and aromatic spice notes. The heart unfolds with creamy Tonka Bean, Tobacco Flower, Vanilla and Cocoa, and finishes with A Dry Fruit Accord, enriched with Sweet Wood Sap.

Misschien is het omdat dit mijn eerste niche eau de parfum ooit was, maar deze geur is mijn grote liefde en zielsverwante. Alle Tom Ford Private Blends zijn unisex, maar eigenlijk vind ik ze veel beter bij mannen passen, hihi. Zelfs Tobacco Vanille, die vol zit met zoete noten is helemaal niet meisjesachtig, maar classy, sexy en stoer. Zo opent het in ieder geval op mijn huid ^__^. Ik heb geen verstand van parfumerie, maar dit is wat ik voel: eerst zo veel vanille dat je bijna zou denken: "Oh, het is Un Bois Vanille van Serge Lutens", maar vergis je niet, daarna volgt de brutale tabak en verassend genoeg nog een frisse fruitige noot die heel lang op je huid blijft. "Tobacco Vanille" past perfect bij mijn huidschemie (de warme en romige geuren komen bij mij het meest tot hun recht) en geeft een onmiddelijk diva-effect.

Noten:
- Kruiden
- Tonkaboon
- Tabakbsbladeren
- Tabaksbloem
- Vanille
- Cacao
- Droge vruchten
- Hars

Tom Ford Private Blend: Tobacco Vanille EDP 50ml is voor 175 euro verkrijgbaar bij Parfuma (Antwerpen)


No comments:

Post a Comment

Followers

Follow Tasteless...
My Wishlist
Photobucket