Friday 26 November 2010

La Saga des Vernis Chanel

***
Vogue Paris heeft een lijst gepubliceerd met de iconische Chanel nagellakken van de afgelopen 15 jaar. Je kan mee of niet mee eens zijn met het artikel, maar het feit blijft dat Chanel toch altijd een enorme hype van hun Le Vernis kon maken (goede marketing, zeg ik ^_^). Hier zijn de 14 kandidaten op een rijtje met mijn commentaar (in groen aangegeven zijn diegenen die ik in mijn bezit heb, de swatches kan men hier vinden) .

Photobucket

1) Rouge Noir #18 - elegante, sobere donkerrode kleur, die in 1995 direct een legende werd
2) Black Satin #219 - Chanel heeft bewezen dat niet alleen maar emo's hun nagels met zwart mogen lakken. Persoonlijk vind ik Black Velvet een mooiere finish hebben.
3) Lotus Rouge #455 - de geevolueerde Rouge Noir - een rode versie. Cult-status?
4) Blue Satin #461 - de nagellak die tussen zwart en blauw speelt, gezien bij Douglas
5) Orange Fizz #307 - een frisse koraal-oranje tint uit de zomercollectie van vorig jaar. Heel jeugdig en bijzonder, maar of het de hele beauty wereld op zijn kop heeft gezet? Nou, volgens mij niet.
6) Vendetta #483 - lak uit "Venice" collectie.
7) Dragon #475 - nog een variatie op rood. Jammer dat ik niet van van rood hou, haha. En is ook nog volop verkrijgbaar in de winkels.

Photobucket

8) Jade #407 - Dit is een echte klassieker en legende - de eerste muntgroene nagellak met de "signature" shimmer van Chanel. Al uitverkocht voordat het nog in de winkels lag en nu op ebay verkrijgbaar voor 300$ Ik heb nog altijd spijt dat ik te laat was met deze, haha!
9) Particuliére #505 - Een prachtige nagellak uit de voorjaarcollectie van dit jaar. Heeft terecht een klassieker-status gekregen want - "it goes with everything". Alleen jammer dat het dus gereissued is voor de kerst 2010, zo kan je natuurlijk geen limited editions verzamelen!
10) Nouvelle Vague #527 - oftewel "the new Jade". Deze nagellak was iets minder een hype dan "Jade" maar was nog steeds supersnel uitverkocht. Een unieke tint die perfect past bij Orange Fizz & Particuliére.
11) Paradoxal #509 - "the new generation nail polish". Een nieuwe technologie van Chanel die ervoor zorgde dat je 3 verschillende kleuren in je nagellak kreeg in plaats van een. Afhankelijk van de verlichting wordt Paradoxal paars, grijs of bruin. Van wat ik bij Douglas heb gezien (een hele la vol met Paradoxal) is het niet zo populair in NL.
12) Khaki Rose, Brun et Vert - De marketing was perfect (beperkte oplage, exclusiviteit, veel ophef in de blogs ) maar helaas vielen de tinten niet echt in smaak. Een FAIL dus.
13) Riva - weer een poging om het succes van Jade na te botsen. Een baby-blue nagellakje uit Cote d'Azur van vorig jaar, waar iedereen zo op gewacht heeft. Alleen de tijd zou uitwijzen of een een iconische status verdient (ik vrees van niet eerlijk gezegd)
14) Black Pearl #513 - ik vind dat het nog te vroeg is om te spreken over iets legendarisch, want die nagellak moet nog uitkomen. In mijn ogen lijkt het gewoon op zoveelste zwart-tint.

Van deze lijst ben ik mee eens met Rouge Noir, Black Satin, Jade, Particuliére, Nouvelle Vague, & Paradoxal, van de rest weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken. (misschien heb ik het ook helemaal mis! Kan!) En het lijkt alsof Vogue alvast een reclame probeert te maken voor Riva & Black Pearl.

4 comments:

  1. Hmm, ik weet het niet. Als ik aan iconische nagellakken denk, verwacht ik toch ook meer kleurtjes te zien die veel gekocht en gedragen worden. Er zitten veel fashionkleuren tussen die een of twee seizoenen in zijn/waren, maar er zijn volgens mij toch wel meer Chanel-lakjes die echt wel verkoopsuccessen zijn? Of misschien ben ik ook mis :)

    ReplyDelete
  2. Dan denk ik dat alleen "Rouge Noir" oftewel "Vamp" deze titel verdient (trouwens, Uma Thurman draagt deze nagellak in Pulp Fiction =)). Maar Jade, Black Satin & Particuliere horen ook een beetje bij =)))

    ReplyDelete
  3. Thanks voor de comment!

    Dragon, Particulière en Rouge noir zijn echt heel mooi!
    Al blijft Satin blue mijn favoriet!

    x Je suis Sophie

    ReplyDelete
  4. Blue Satin vond ik op swatches te donker =) Particuliére vind ik het leukst =)))

    ReplyDelete

Followers

Follow Tasteless...
My Wishlist
Photobucket