Wednesday 3 November 2010

L'Occitane en Provence Pure Shea Butter review

***


Info van L'Occitane:
"Travel-size tin of 100% Shea Butter hydrates and protects lips, face, cuticles and hands. This powerful moisturiser is retrieved from the fruit of African Shea trees, and celebrated world-wide for encouraging cellular renewal and repairing the hydrolipidic film, thereby softening, soothing and comforting skin. Non-irritating; suitable for men, women and children."

Voornamelijkste ingredienten: 100% sheaboter. Ik weet trouwens niet wat ze met die boter doen, maar het lijkt inderdaad van betere kwaliteit te zijn dan bij de andere merken, l'Occitane handcréme uit dezelfde lijn is gewoon goddelijk!
Kleur: wit
Geur & textuur: bijna geurloos en heeft een kaarsvetachtige textuur. Je moet je best doen om voldoende produkt op je vingers te krijgen.
Prijs: 7 euro (8ml)
Conclusie: Echt een multipurpose goedje. Je kan er van alles meedoen: je nagelriemen mee verzorgen (mijn advies: 's avonds rijkelijk aanbrengen op je nagels, handschoentjes aan, en de volgende ochtend - resultaat!) als lippenbalsem gebruiken, op brandwonden smeren, de huid op je ellebogen zachter maken... Deze boter maakt je huid glad en minder droog. Het enige nadeel dat het dus niet heel smeerbaar is, maar aan de andere kant is het wel zuinig in gebruik.


5 comments:

  1. lijkt me niks voor mij, ik hou net van het vettige/smeerbare :) x

    ReplyDelete
  2. Ik houd ook van het smeerbare, ik heb ook een keertje shea butter gehad, maar ik vind het niet fijn werken.

    Mooi dat het wel voor jou werkt!
    En ja, het is inderdaad te duur voor H&M, maar het is ook een collaboration. Anders zou Lanvin ook wel weer te erg mainstream worden :)

    ReplyDelete
  3. Ik heb liever iets smeerbaarder. Dat is waarom ik nog geen Lush lipbalsem gekocht heb omdat die zo hard zijn.

    ReplyDelete
  4. Mijne is een keer gesmolten in een warm weer, dus het smeert wat makkelijker nu =))

    ReplyDelete

Followers

Follow Tasteless...
My Wishlist
Photobucket