Thursday 2 September 2010

Professional skincare: Maria Galland

***
Jeeeeeeeej, een berichtje over gezichtsverzorging! ^______^ Ik heb best een moeilijke huid: vet, maar toch gevoelig en vaak uitgedroogd (stomme airco!), tel daar ook nog couperose bij en je hebt een compleet boeket. Het lastige aan de verzorging van deze huidtype is dat grondige reininging gecombineerd moet worden met goede hydratatie. Als ik producten gebruik voor vette huid dan zie ik direct daarna elke rimpel en voelt mijn huid superdroog ^_^ Van droge-huid-verzorgingslijnen zit ik in no time onder puistjes. ^_^ Onder het motto: "Liever een puist dan een rimpel" kies ik tegenwoordig voor een zachte reiniging, en stevige scrubbeurt van Lush Dark Angels 2-3 keer per week en een superhydraterende creme. Voor een lange tijd verspilde ik een fortuin aan luxe cremes zoals La Prairie en Estee Lauder, maar toen ontdekte ik bij mijn kosmetoloog een professionele huidsverzorgingslijn uit Parijs - Maria Galland. Nu ben ik een trouwe volger want het kost 2 a 3 keer minder dan luxe, maar het effect is zooooooooooo goed!! Onderin staat een bescrijving van een paar smeersels die ik al uitgetest heb.

Reiniging

- Rinse Off Cleanser (#10)
Ik heb niet echt het gevoel dat het mijn huid superschoon maakt, het laat namelijk ook een olielaag achter, maar is ook daarom perfect om in de winter gebruikt te worden.

- Cleasing Lotion (#12)
Die gebruik ik standaard na de cleanser voor een soepel huidje (het water hier is zo hard, dat het gaat trekken zonder lotion)
Cremes & Serums

- Intensive Hydrating Cream (96)
Ideale creme voor de zomer, hydrateert zonder vet aan te voelen, en wordt direct door de huid opgenomen.

- Hydra-nutritive Cream (96B)
Deze creme is meer voor de winterperiode (wil niet zeggen dat je deze cremes niet door elkaar mag gebruiken), hydrateert maar voedt de huid ook, dat voel je aan de vollere, romige structuur.

- Intensive Action Hydrating Serum (98)
Mijn lievelingsproduct van Maria Galland! Een hele lichte serum, die maar een ding doet - hydrateren, maar dat doet ie oh zo goed. Je kan hem gebruiken onder de creme, of zelfstandig als dat genoeg is.

Maskers
- Eye Countour Cooling Mask
De maskers zijn eigenlijk de enige wat ik niet leuk vond aan Maria Galland-lijn. Eye Countour masker maakte de rimpels rond de ogen alleen maar erger, haha!

- Hydrating Cooling Mask
Is wel lekker na een warme dag, maar verder niks bijzonders ^____^

Salonlijn

Aaaah, de juweeltjes! De "normale" spullen kan je exclusief kopen bij Maria Galland kosmetologen, maar deze drie producten, die ook tijdens behandelingen worden gebruikt, zijn normaal gesproken niet te koop behalve tijdens de promoacties als mini-versies.

- Hydrating Make-up Remover (85)
Ondanks wat het naam doet vermoeden is ook goddelijk als dagelijkse cleanser, is ook veel frisser dan nummer 10

- Hydrating Lotion (86B)
Een woord - THE BEST! (wait those were two, haha!)

- Exfoliating cream for the face (41)
Is een fijne scrub, helaas zit er niet zo veel in de tube =))


No comments:

Post a Comment

Followers

Follow Tasteless...
My Wishlist
Photobucket